Web(and) Talks с Mazno.bg

Интервюта

Време за четене: 7 Минути

Дата:

Web(and) Talks с Mazno.bg.

Какво е mazno?

Мазно е магазин за забавни неща.

”Магазин”, защото основно предлагаме различни забавни продукти, като картички, плюшени дюнери, пъзели, ваучери, подаръчни торбички и др. “Неща”, защото се стремим да не се ограничаваме само до продукти. Например “Скара&Бира”, който е нашият безплатен Инстаграм сериал, меметата в социалните мрежи, събитието “Надяждане с дюнери” в кв. Студентски град и др.

Защо „mazno“ и фокусът към дюнерите?

Дюнерите са едно от малкото универсални неща, на които всички се кефят. Независимо дали си мъж, жена, дали си на 15 или 40, дали караш тротинетка или S-класа, най-вероятно обичаш дюнери.

От друга страна, трябва да имаш дюнерджийница, за да можеш да си позволиш да говориш за дюнери на потребителите. Но понеже на този етап е трудно и скъпо, решихме да навлезем с картички, плюшени играчки и ваучери.

Започнахме да опипваме дюнер почвата с картички. За един Св. Валентин направихме 2-3 картички, свързани с темата. Избиха рибата и решихме, че категорията “дюнер” има много потенциал.

Впоследствие създадохме и половинметровия плюшен дюнер, който по нашите критерии, изби рибата. Продължихме с ваучер “Курс за правене на дюнери”, както и дюнер значка.

За момента нито един от тези продукти не ни е разочаровал, затова вероятно ще продължим да добавяме нови и нови продукти. А в бъдеще може и да започнем да правим и истински дюнери, знам ли.

Web(and) Talks с Mazno.bg.
Web(and) Talks с Mazno.bg. Web(and) Talks с Mazno.bg.

Разкажете кой стои зад mazno и как се зароди идеята за бранда?

Историята започва през 2017 г., когато аз (Пламен Борисов) и Крис (Кристиян Стефанов) решихме да станем бизнесмени, защото четохме много “Богат татко, беден татко” и други такива вдъхновяващи книги без практическа полза.

Web(and) Talks с Mazno.bg.
Web(and) Talks с Mazno.bg.

Идеята да започнем бранд за картички дойде на два фронта. На единия, аз търсих да подаря на приятелката ми коледна картичка, която не е със свещи, подут Дядо Коледа и грозен надпис “Весела Коледа”. Не намерих. Затова ѝ направих сам и си казах “Сигурно има доста хора като мен, но не на всеки му се занимава да прави картичка. Що не им ги направя аз?”.

На другия фронт, Крис беше в Англия и забеляза, че на една от най-скъпите улици в Лондон има магазин за картички. Как изобщо можеш да покриваш наем на място, което се намира между магазините на “Tesla” и “Apple”, и да си на плюс?

Изводът беше, че вероятно от картичките може да стане доходоносен и най-вече - забавен бизнес.

Създавайки mazno.bg, имали ли сте изготвена бранд стратегия и концепция?

Започнахме Мазно с идеята, че всички потребители са като нас. Мъже, между 15-25 г., които обичат да подаряват простотии за рождените си дни. Затова и 80% от първите ни картички бяха таргетирани именно към тях.

В крайна сметка, тази стратегия не проработи и осъзнахме, че трябва да се завъртим на 360°, защото таргетът ни се оказа точно обратното - момичета между 15-35 г., които имат нормално чувство за хумор. Затова разкарахме повечето вулгарни и груби картички от сайта ни и се фокусирахме върху картичките с лек и хитър хумор.

На кое придавате най-голяма заслуга за популяризирането на брандa?

Най-вече на комбинацията от креативни продукти и смелост.

Със сигурност потребителите усещаха липсата на забавни картички и като цяло забавни продукти. Когато стъпихме на пазара, придобихме някаква популярност, защото от една страна потребителите не бяха виждали бранд с такова име, а от друга - не бяха виждали подобни продукти в България.

Не ни се иска да сме поредния бранд за подаръци, в който “ще намериш най-яките подаръци за твоите близки и приятели, пич!”, а да говорим на потребителите, както си говорим помежду си с Крис - искрено, забавно и без клишета.

Web(and) Talks с Mazno.bg image

Как се изгражда успешно Инстаграм присъствие?

Ясно е, че целта ти като бранд в Инстаграм е да достигнеш до повече потребители и да си продаваш продукта. Но продуктовите постове рядко получават същия брой лайкове и споделяния, както меметата и lifestyle цитатите например.

Затова, освен продуктовите постове, трябва да имаш и план за интересни постове, които хората биха харесвали и споделяли. Трудно е да направиш интересен продуктов пост. За да имат все пак някаква връзка с продукта ти, трябва да засегнеш тема, свързана с него.

Web(and) Talks с Mazno.bg image
Web(and) Talks с Mazno.bg.
Web(and) Talks с Mazno.bg.

В нашия случай “интересните” постове бяха меметата. Благодарение на тях сме събирали страшно много харесвания и споделяния на стори, което води до постепенно разрастване на профила.

Кое е нещото, което хората най-често Ви питат?

“Ако поръчам днес, кога ще пристигне поръчката, че ми трябва спешно за утре?”.

Как се раждат креативни идеи, като пъзел на Студентски град и ваучер за спаринг с полицай?

Най-често идеята започва с “Хайде да направим Х продукт”. Това може да са пъзели, плюшени играчки, ваучери, значки и т.н.

След това започваме да дълбаем в категорията и да мислим как можем да направим продукт, който се различава от тези, които в момента са на пазара.

Ако говорим за категорията “пъзели”, един от проблемите е, че почти никой пъзел не може да те изненада, докато го редиш, защото 1. още преди да започнеш да го нареждаш, виждаш картинката и 2. картинката обикновено не е забавна.

От там ни хрумна идеята да направим пъзел, в който с всяка наредена част да откриваш различна смешка.

И последно – какво мислите за дюнера със зеле?

Дюнерът със зеле е супер, стига да има достатъчно месо и сос.

🌎 Сайт: mazno.bg
🔗 Инстаграм: @maznobg
🔗 Facebook: mazno.bg
🎥 TikTok: @maznobg



С "𝐖𝐞𝐛and Talks" ще имаш възможността да опознаеш личности с принос към нашия дигитален бранш, от които можеш да научиш много и да се вдъхновяваш!

Не забравяй да ни последваш в Instagram, където да следиш за следващите издания на нашата рубрика, както и за повече интересна информация за случващото се в дигиталния свят около нас!