Web(and) Talks с Георги Иванов

Интервюта

Време за четене: 5 Минути

Дата:

Web(and) Talks с Георги Иванов.

Георги Иванов професионално се занимава с комуникация и маркетинг от над 20 години. Работил е в 2 от най-големите световни вериги комуникационни агенции BBDO и Publicis/ Saatchi& Saatchi. Участвал е в измислянето и комуникацията и творческите концепции на много местни и международни марки като Загорка, Техномаркет, Волво, Тефал, Pampers, Булстрад Живот, Bayer , BNP Paribas, както и на неправителствени организации и разбира се социално ангажирани кампании с насоченост към подобряване на средата, в която живеем.

Какво представлява творческата концепция и кога е необходима?

Kогато на пазара се появява нов продукт или услуга, за неговото успешно въвеждане е нужно да има добър маркетинг план. Другото важно нещо е да има и комуникационна концепция как да се представи/позиционира пред съответния потребител. Разбира се колкото е по-интересна и запомняща се, толкова по-големи шансове има продукта за първа покупка. Ние сме приели да наричаме точно тази комуникационна концепция „творческа“. Защо? Защото винаги се стараем да е нова, неочаквана и разбира се, хората да говорят за нея.

Мога да дам примери с изказите на такива концепции за някои световни брандове – Just do it/ Nike, Keep walking/ Johnny Walker, Addidas – Impossible is nothing. И за да не бъда само сух теоритик – ето и вербалните изкази на някои от творческите концепции на Айдиъс Лаб – за продукти на БНП Париба Лични финанси – „Кредити с нулев риск!“, „Да на твоите планове!“, „Защото вярваме в теб“. За веригата Т МАРКЕТ – „Практичният избор“ и „Одобрено от мама!“. За Бруната – С нас спестявате повече! и много други.

Разбира се изказът е само малка част от творческата концепция, чиято основна функция е да разкаже интересна и вярна история било то за дадения продукт/услуга или за потребителя, както в случая с „Одобрено от мама!“.

Екип от хора с какви познания е нужен, за да се предлага такъв продукт?

В най-добрия вариант има нужда от хора със стратегическо мислене, добро познаване на продукта, конкурентите му и таргета, както и разбира се добри дизайнери и копирайтъри, които заедно да изградят интересна концепция. Разбира се, важно е и да бъдат смели, за да могат да излязат от стандартните рамки.

Каква част от изготвянето на творческа концепция е теорията и каква въображението?

Тук ще използвам една страхотна дефиниция на Алберт Айнщайн за креативността:

Креативността е да видиш това което всички други са видели, и да си помислиш нещо, което никой друг не се е сетил.

Затова и за добрата творческа концепция е много важна подготовката или рисърча по темата, но след него идва ред на въображението.

Кое е най-голямото предизвикателство, с което сте се сблъсквали до момента?

Това е много интересен въпрос, защото предизвикателствата в нашата работа са всеки ден. Но определено мога да кажа, че най-трудно е да мислим нови и нови творчески концепции за един и същ продукт или услуга, като например потребителски кредити. Все пак и най-добрата концепция или идея след известно време се амортизира и най-малкото изисква нова интерпретация на посланието.

Какво се случва, когато в “лабораторията за идеи” е настъпила творческа криза?

Това е въпрос, който следва да зададете на нашия Арт директор Спасимир, който наред с многото си задължения има и задачата постоянно да мотивира екипа, да го провокира да отива отвъд постигнатото и това дори и само при минимални наченки на творческа криза.

В България до колко е разпознаваемо и прието “творческа концепция” като услуга?

Аз бих казал, че големите клиенти и международни брандове представени в България са много наясно и постоянно работят с агенциите си за създаване на интересни концепции. Но малките и стартиращите бизнеси предвид нуждата от много бързо позициониране и липса на бюджет за „измисляне на концепция“ , често отправят твърде обикновени послания, които в рамките на няколко месеца губят плътност и съдържание, и се налага постоянно да мислят нови и нови, докато напипват, какво би докоснало потребителите им. А това, често излиза по-скъпо, отколкото още при старта да се стъпи на една здрава основа. Давам пример с Just do it –концепция която не е загубила силата си вече над 30 години.

И последно - Всеки ли може да бъде творец?

Да, абсолютно. Разбира се най-големите творци са децата, защото те не знаят, че нещо не може да стане. Измислянето на идеи много прилича на ходенето на фитнес, колкото повече практикуваш, толкова по-добър ставаш.


📰 Личен блог на Георги Иванов:

www.bidjidjau.wordpress.com


🌎 Сайтът на Ideas Lab:

www.ideas-lab.eu



С "𝐖𝐞𝐛and Talks" ще имаш възможността да опознаеш личности с принос към нашия дигитален бранш, от които можеш да научиш много и да се вдъхновяваш!

Не забравяй да ни последваш в Instagram, където да следиш за следващите издания на нашата рубрика, както и за повече интересна информация за случващото се в дигиталния свят около нас!